Napjainkban, a médiában napi szinten jelennek meg szexuális témára utaló reklámok, hirdetések, műsorok. Külön említést érdemel az interneten széles körben széles körben megtalálható anyagok, pornográf tartalmak, melyek mindenki számára egyszerűen hozzáférhetőek. Ennek legnagyobb hatása a könnyen befolyásolható, éretlen fiatalabb korosztályra van, de a média véleményformáló ereje az idősebb korosztályban is komoly hatással bír. Az emberek szexuális gondolkodásmódja az elmúlt években szabadabbá, nyitottabbá, újdonságokra fogékonyabbá vált. Ez megnyilvánul a szexuális partnerek gyakori váltogatásában, több szexuális kapcsolat egyidejű fenntartása, szexuális szélsőségek elterjedésében (szado-mazo szex, swinger klubok), a nemi identitás újraértékelésében (biszexuálitás számának növekedése).
Ezen folyamatok egyrészt eredményezték az STD megbetegedések (szifilisz, gonorrhea, HIV) emelkedő tendenciáját az elmúlt években, mely mutatja a szexuális szokások változásának nemcsak népegészségügyi, de orvosi jelentőségét is.
Továbbá a partnerkapcsolatok típusában, időtartamában is jelentős változás állt be. Mindezek együttesen vezetnek a szexuális zavarok (többek között korai magömlés, merevedési zavar) egyre növekvő gyakoriságához, és ezek által van egyre növekvő igény ilyen irányú andrológiai kivizsgálása, kezelésre.